måndag 26 januari 2009

Föreläsning och hundträning

I lördes var vi ute och spårade ett gäng och hade riktigt trevligt. Det är verkligen nyttigt att se andra hundar spåra och även att se hur andra tränar sina hundar. Det känns som om att jag så smått börjar hitta min röda tråd, återstår bara att följa den också :).

Jagger fick ett spår i skogen och jag var hyfsat nöjd med det, kändes som om att han inte fick ett riktigt flyt. Men det måste jag skylla helt på mig själv, jag la serpentiner som var alldeles för snäva! Efter att vi spårat begav vi oss till klubben för att träna lite lydnad och i mitt fall även budföring. Ny medhjälpare på budföringen och det gick kanon.

Senare på dagen satte jag mig i bilen och körde hela vägen upp till Göteborg, rätt dryg resa! En god vän hade nämnligen bjudit med mig till en föreläsning och homoeterapi för djur. Denna gick av stapeln igår och var mycket intressant, en väldigt bra föreläsare Ulla Adamsson (www.ullabo.com). Ulla använder sig en del av aloe vera produkter och detta är verkligen något jag kommer att hålla ögonen öppna för. Tack Nathaly för att jag fick följa med!

Idag var vi några stycken som samlades på klubben och tränade lite. Lite lydnad blev det och även ett spår. Spåret funkade riktigt bra idag, det flöt på mycket bra. Vi tränade lite hopp över hinder och lite fotgående. Det börjar gå framåt. Vi fick förfrågan om vi ville vara med på en platsliggning i grupp och jag tyckte att dagen funkat så bra så vi kunde väl testa. Jag ställde mig för säkerhets skull inte så långt från honom. Jagger skötte sig utmärkt! Jag gick upp ett par gånger och belönade honom och lämnade honom igen, han hade huvudet platt liggandes mot marken hela tiden och jag kunde bara stå och njuta! Efter en stund tog en tjej sin hund och viskade till mig att "bara så att du vet har de nu legat i 4,5 min!" OJ! Så lång tid hade jag verkligen inte planerat att låta honom ligga. Han har ju knappt legat hemma själv i 2 min. De kan mer än man tror :)

Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar