tisdag 13 januari 2009

Halt :(

Dags för lite uppdatering kanske. Vi har spårat en del i helgen och det har funkat bra. Har spårat på lite olika ställen, i skog och på äng. Tycker att det går bra var som.

Igår fick vi dock ofrivilligt ställa in träningen, Jagger har börjat halta. Tror att det kan vara lite växtvärk eller så har han stukat sig lite. Han haltar inte så hemskt mycket men det syns att det är något som inte stämmer. Kommer ta det lite lungt nu så får vi hoppas att det går över snart. Så tråkigt nu när vi äntligen börjat komma igång med spårningen. Tänkte passa på att klicka in honom nu, det kräver ju inte så mycket fysisk energi :) Kommer nog inte att använda mig så mycket av klickern i min träning, bara vissa bitar. Tänkte lära honom targeting eftersom att jag anser att det kan vara ett bra hjälpmedel i lydnadsbiten ex vid inträning av rutan.

Dagen har varit kostsam. Liam fyller 6 år imorgon så idag har jag handlat presenter för det som återstod av lönen :) Hemskt vad man skämmer bort de små! Hoppas att han kommer få en jätte bra dag imorgon, kommer göra allt jag kan för att den ska bli så lyckad som möjligt.

Det lutar åt att vi åker iväg på Blacknecks läger iaf. Känner att det hade varit nyttigt för både mig och Jagger. Hoppas han blir bra tills dess bara, men det tror jag säkert. Va kul att du också skulle dit Marie, då känner man någon iaf :)

Ha en toppen kväll!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Kul med läger :) Hoppas du kommer iväg.
    Hoppas att hältan inte är bestående. Men jag vill (i vilket fall) rekomendera skriften från strömsholmsdjursjukhus, i synnerhet sidan 3-4 (länk finns i min blogg). Kan vara värt att ha i åtanke iallafall.
    Ha det bäst

    SvaraRadera
  2. Jepp Malin, Växtvärk finns tydligen inte:)
    Jäger har haltat vid tillfälle också, men om det går över på några dagar är det säkert bara en sträckning eller något, håller det i sig trots vila så bör man kolla upp det:)

    Lotta kunde inte på Lördag, hur blir det kommer du?
    Kram Kram

    SvaraRadera