torsdag 8 januari 2009

Spårträning, i snö :)

Efter lite funderingar beslutade jag mig för att låta Jagger spåra i snön iaf. Det kan ju bara bära eller brista, skulle han misslyckas hade det ju inte varit hela världen. Sagt och gjort, Jagger spårade alldeles UTMÄRKT. Han gick väldigt lungt och noggrannt, drog inte alls som han kan ha tendens att göra ibland. Spårade i lina idag så jag kom längre bak honom, vet inte om det kan ha någon betydelse. Tycker han går bättre i linan iallafall.

Vi har även hunnit med ett kort lydnadspass, så är det när man slutar tidigt :). Jag jobbade lite med positionen, ligg och sitt. Tempot på hans ligg börjar bli mycket bättre, han sätter sig fortfarande väldigt långsamt. Det känns som om att han inte är riktigt 100 på komandot än så det kommer säkert.

Sitter och velar, funderar på att åka på läger hos Blacknecks nästa månad men jag vet inte. Det blir lite mycket pengar, pluggar ju i Göteborg också sen är det ju Vixax läger (som jag givetvis ska på). Vi får se, det hade ju varit jätte skoj och lärorikt. Någon som är sugen på att följa med? Roligare om man varit fler.

Nej nu måste jag städa lite sen ska jag sätta mig och plugga lite anatomi. Måste se till att lära mig alla muskler nu! Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar