lördag 17 januari 2009

Dumma mig!

När jag väl bestämt mig för att åka på Blacknecks läger så dröjer det så länge innan jag får tummarna ur... till att anmäla mig. Nu är kursen fullbokad! Detta är en sådan sak som är typiskt mig. Trots att jag visste att jag fick vara snabb så blir jag helt enkelt inte färdig till det. Ja ja, det går väl fler tåg.

Från en tråkig sak till en rolig. Jag blev i morse uppringd av Rolf Weiffert från Kristianstad brukshundklubb. Han undrade hur det gick med Jagger och sa att han sett oss träna innan och då han tyckte detta såg bra ut och Jagger verkade vara en trevlig hund så undrade han om vi ville vara med och träna med deras träningsgrupp. Det känns jätte roligt att bli erbjuden detta och givetvis tackade jag ja! Rolf har dömt en del skydd som jag fattat det, bla på Svelands modprov och han har även dömt sök och spår (vad jag hört). Det ska bli superskoj och vi kommer träffas första gången nu på onsdag. Detta är nog precis vad vi behöver nu, en extra kick i träningen.

Imorgon kommer vi åka ner till Marie (vixax) och träna lite. Det ska bli jätte kul och givetvis mycket lärorikt. Tycker Marie är jätte duktig och är glad att få möjligheten att få träna lite med henne.

Har precis avverkat ett barnkalas för Liam på Andys lekland och nu städas det inför kvällens "vuxenkalas".

Hoppas alla får en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar