tisdag 1 september 2009

En liten uppdatering :)

Får väl uppdatera här då.. :) Har kommit fram till att det här med att blogga nog inte är min grej, det tar ju TID att skriva här :)

Nåja.. sen lägret har vi spårat en del och framför allt tränat lydnad. Vi har även hunnit med en löp tik här hemma så Jagger är, om möjligt, ännu smalare nu än tidigare. De tre veckor som Felice löpte har helt enkelt varit pest och pina här hemma! Jagger har tyckt att det varit såå jobbigt, mycket gnäll, inget ätande och definitivt ingen koncentration då vi tränat. Nu ligger tankarna starkt i att sterilisera flickan, hon ska ju ändå inte ha några valpar.

Så efter ett par veckor träningsuppehåll har jag nu en hyper aktiv hund! Rolig att se hur otroligt lycklig han blir när träningssakerna kommer fram och hur intensiv och villig att jobba han blir då vi kommer ut. Hoppas att jag får behålla honom såhär! Det hoppas dock inte Peter då han efter min helg i gbg är en telefon mindre :) Troligtvis ansåg Jagger att det var för mycket pratande i telefon och för lite träna hund.

Vi har även minskat antalet hundar från tre till två. Dobermann hanen fick flytta hem till Peters föräldrar. Måste få säga att det är otroligt skönt, den plats han tog var enorm. Det verkar ha gjort en stor inverkan på Jagger också. Boss var väldigt dominant och tryckte ner Jagger var gång han fick chansen. Nu när det bara är Felice kvar här hemma vågar Jagge ta för sig mycket mer och man ser hur han växt.

Tanken var ju att vi skulle ut i apellen nu i höst men efter att ha tränat lite nu men honom så känner jag att jag nog kommer att vänta med honom till våren istället. Han skulle nog klara av det men till vilket pris? Han har kännts lite "flamsig och tonårig". Väntar tills våren då både han och jag växt till oss lite :) Så länge tränar vi vidare...

Har precis börjat jobba igen efter min semester.. hugedamej! vadå semester!? det är ju semester att komma tillbaka till jobbet igen. Dock känner jag att detta jobbet är inget för mig och längtar bara därifrån. Nu kommer vi att börja bygga en liten stuga som ska funka som min klinik i framtiden. Ska bli riktigt skönt att ha någonstans att vara istället för att köra ut till folk som jag gör nu.
Har köpt in lite mer saker nu så jag kan erbjuda både ultraljud, elektrotreapi samt akupunktur. Så roligt det är! Min dröm är att kunna jobba heltid med detta och det verkar som om att det skulle kunna funka... :)

I helgen träffades vi igen i gbg efter ett litet sommar uppehåll och det var jätte skoj att träffa alla igen! Nu har vi bara tre gånger kvar och i november är jag färdig och diplomerad hundfysioterapeut. Helt underbart!
Kommer åka till gbg på fredag igen då vi på lördag kommer att ha en hel dags praktik på häst, det återstår sedan även ett prov, klarar jag det är jag även dipl hästfysioterapeut.

Till sist måste jag bara gratta Jenny och Doris som tävlat för första gången i en lydnads etta och kammade hem ett första pris!!

Givetvis även ett stort grattis till Roger och hans hund Dogge som tävlat Nordiska Mästerskapen för några helger sedan och blev fyra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar