onsdag 29 juli 2009

Läger!

Jag och Jagger har spenderat hela helgen på läger. Det var Marie som annordnat både läger samt MH för hela kullen.

MH:t gick av stapeln på tordagen innan lägret så jag och Jagger åkte ner till Marie redan på onsdags kvällen. Det var jätte skoj att träffa alla syskon med förare, kul att alla kunde komma!

MH:t gick helt okej. Kände att jag nog borde ha väntat lite längre och låtit han bli lite äldre innan men det är ju lätt att vara efterklok. Nu samlades ju hela kullen och det var jätte skoj att se de gemensamma resultaten.

Jagger hade lite problem med dumpen och vid spökena, allt annat klarade han med bravur (min mening). Det känns som att jag fått en hund som passar mig bra, lagom av allt :).
På lägret var vi med i spårgruppen och hade Micke Ryberg som instruktör. Så skoj vi hade! Hamnade ihop med ett härligt gäng med deltagare från både Sverige, Norge och Danmark! Micke var verkligen super och gav mig helt nya idéer ang spåret. Han visade hur vi på olika sätt kunde gå våra hundar riktiga utmaningar och gav många goda råd. Första dagen tillbringade vi ute på fält och även något skogsspår hanns med, resten av helgen körde vi så gott som bara hårda spår, grus och asfalt. Fastande verkligen för det! Man blir så otroligt imponerad av hundarna och vilken otrolig näsa de har.

Lägret har verkligen gjort mig taggad! Fan va kul det är att träna hund! Vi har kört vidare på träningen av hårda spår och det går bara bättre och bättre. I början hade han väldigt bråttom och ville bara fram i spåret men nu har han lugnat sig betydligt och spårar nogrannt och fint. Han fick även ett "vanligt" spår idag.


Även utbildningen till fysioterapeut går framåt. Vi har haft lite sommarlov nu och ska träffas igen i slutet på aug. Har haft en del att göra på olika håll nu på sista tiden så jag har haft dåliga möjligheter att behandla hundar. Den lilla tid jag kunnat avsätta till detta har jag dock haft fullt upp. Känns bra att ryktet har spridit sig trots att jag inte alls annonserat utan bara börjat med att behandla lite bekantas hundar, de har blivit nöjda och spridit det vidare. Förra måndagen fick jag till och med äran att tillbringa dagen på Svenska vallhundsklubben, skånes, aktivitetsdag. Blev "inhyrd" för att ge lite tips och idéer om träning samt att jag gick igenom en del hundar. Jätte skoj!

På lägret hade de uppvisning av mondioring, det såg jätte skoj ut. Vem vet, kanske något att sikta på om sisådär en 20 år när man har lite mer hunderfarenhet :) Det såg inte alls lätt ut, här kan vi snacka hundsportens formel 1!

Tack Marie och alla som var med och hjälpte till för ett fantastiskt läger!! Ni gjorde ett kanon jobb. Tack även Micke Ryberg som visade hur kul spår verkligen är.

6 kommentarer:

  1. Hej igen !
    Det var verkligen kul o få träffa er på Mh:et!
    Lycka till nu med allt ni företar er.
    Annica

    SvaraRadera
  2. Halloj!
    Nu vill vi ha lite MR bilder:)
    Kram på er
    Marie

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Det var jättekul att träffa er, du har en fantastiskt trevlig hund som du ska vara stolt över.
    Ha det bäst så kanske vi syns framöver, om ett år eller så ;)

    SvaraRadera
  4. Hei og takk for sist!
    Hyggelig å møtes, og tusen takk for at du sendte bilder av oss - de ligger ute nå Kane's hjemmeside.
    Jagger var en riktig fin hund; nu som jag har vennet meg til "små hunder" (hehe cattledog!), var det kul igjen å holde i koppelet til något stort!
    Kanskje sees vi igjen på en läger eller en konkurranse et sted!!!

    SvaraRadera
  5. Hallå där?

    Nu får du allt ta och uppdatera så vi får veta vad ni har för er....

    =)

    SvaraRadera
  6. Jag håller med Ola! Skrivs alldeles för sällan på den här bloggen ;)

    SvaraRadera