fredag 1 maj 2009

Lite tankar

Förra helgen tillbringades i Göteborg, denna gången fick vi börja använda oss utav akkupunktur. En väldigt spännande terapiform som jag tror har en bra effekt på en hel del problem. Ser verkligen fram emot att börja behandla nu och starta upp mitt företag. Namnförslag tas mycket gladeligen emot då min fantasi är fruktansvärt dålig! Efter att ha sett en del hundar både träna och tävla tycker jag att många av de "problem" som uppstår i de verse moment inte alltid behöver handla om hur det är inlärt utan hur hundens fysiska förmåga ser ut. Tror att många tävligs och även träningshundar har en hel del problem som ägaren inte ens märker. Hundar är väldigt duktiga på att dölja sin smärta och snabbt hitta nya sätt att uppväga det fel som uppstått. Detta gör att ett litet problem ofta kan bli mycket större innan det märks av husse/matte. Genom att regelbundet stretcha sin hund kan man lättare lägga märke till eventuella problem mycket tidigare.

Nog om mina tankar angående fysioterapi. Jaggers träning går framåt, vi har nu planerat in första tävlingen. Om allt går som det ska så kommer jag och Jagge vara med på en träningstävling på klubben i slutet av juni, i spår :). Tänkte att det kunde vara bra att testa på där innan vi beger oss ut i den riktiga världen :).

Hoppas att alla haft en trevlig valborg och att ni får en fortsatt trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar