måndag 25 maj 2009

Igår bestämde jag mig för att Jagger inte längre kunde gå runt och se ut som en skabbig vildhund längre, han behövde ett bad! Sagt och gjort, jag lyckades på något märkligt sätt få ner honom i mitt badkar där både han och jag fick oss en rejäl omgång med vatten och hundschampo. Detta är inget jag vill rekomendera! Hela lägenheten fylldes med päls och den inte så härliga doften av blöt hund, även väggarna! Trodde inte att en HH blev så blöt! Han blev ren och fin iaf, väger säkert minst två kilo mindre också efter all den päls han blev av med :)

Idag hann vi bara med ett lydnadspass och en rejäl skogspromenad, tänkte lägga ett spår också men det får vi ta imorgon istället. Har börjat lära in fjärrbelöning (eller vad det nu heter). Testade även hur han funkade då vi satte ihop alla moment, helt okej. Dock skulle jag vilja ha mer tryck, han gör vad han ska men jag saknar det lilla sista. Det är bara till att jobba vidare. Nu har vi som sagt bara framförgåendet och apporteringen kvar samt en hel del pet i de andra momenten. Det där petandet är det som jag tycker är så himla skoj!

Har även anmält till den första tävlingen idag! :) En lydnadsklass I i början på juli. Tanken var att jag ev skulle följa med Gullan redan i början på juni men fick schemat från ålderdomshemmet där jag ska jobba i sommar och typiskt nog skulle jag jobba den kvällen :( Nu har jag iaf anmält oss till denna i åhus så det ska bli jätte skoj! Innan dess har vi iof sig en träningstävling på
klubben i spår att klara av. Går den bra får jag se om vi hinner fixa spåret i år också :)

Såg att modprovet blivit inställt i år :( gud vad tråkigt! Nu får man väl se fram emot bruks SM istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar