söndag 24 maj 2009

Kursavslutning och fest :)

Igår var det kursavslutning på klubben, vi hade två tappra kursdeltagare som dök upp :)
Vi gick tipsrunda, grillade korv och hade det trevligt. Har varit väldigt lärorikt att vara instruktör och få träffa en massa olika hundar med de verse problem. Känner docka att tiden inte räckt till, trots att catta och mia skött det mesta (ni är toppen tjejer!).

Efteråt körde jag, mia och catta iväg och tränade lite uppletande. Verligen roligt att se hur intensivt hundarna arbetar och hur olika de jobbar. Vi testade att vinda med Jagger vilket funkade kanon så jag kommer använda mig av det. Han tyckte det vad jätte skoj!
Väl färdiga här så körde vi tillbaka till klubben och körde ett kort lydnadspass, linförigheten går rätt bra nu. Han kan dock bli lite ivrig ibland och börja tränga, inget som känns så svårt att få bort iaf. Nu måste vi börja lära in framförgåendet och apporteringen om vi ska ut och tävla. :)

Åkte hem till mamma för att ta en runda i skogen, vi har väldigt dåligt med skog här! Bara ängar och golfbanor häromkring! Så vill man gå i skogen får man köra iväg, rätt trist! Men jag snodde med mig mammas hund och sen lufsade vi iväg alla tre. Jaggers koppellydnad måste jag säga är lite si så där :) Han är lättast att ha lös :) Vi kom inte långt förrän både min och jaggers dåliga kondition märktes av, till och med mammas lilla york/shitzu (vet att det inte stavas så men...) orkade mer än vi! Både jag och jagger är nu satta på ett strikt träningsschema! :)

På kvällen bjöds alla instruktörer på bowling och god middag! Vi hade riktigt trevligt, tack Kristianstads bk! En hel del hundsnack över en hel del cider, vin och allt som gick att beställa :). Kvällens tabbe stod givetvis jag för! Slängde bowlingklotet åt helt fel håll! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar