tisdag 30 juni 2009

För varmt!!

Jag vet att man inte ska klaga på vädret när det är så här fint, men det är ju olidligt varmt! Har jobbat ikväll och vi hade 28 grader! Svetten lackade kan jag lova! När det gäller Jagger så tar verkligen värmen hårt på honom. Var ute och tränade i måndags mitt på dagen men det gick inte, han var så trött. Idag gick jag ut tidigare på morgonen och då hade han lite mer energi men ändå känns han lite väl trött och seg. Vi får se hur det går på tävlingen imorgon, känns inget vidare nu när han varit så trött. Vi får helt enkelt se det som en träning och erfarenhet, det är ju sällan tävlingar ställs in pga för bra väder :) så det lär väl komma fler så här varma tävlingar i framtiden.
I lördags körde vi till klubben för att delta på en träningstävling i spår. Denna gick sådär, påpekade tydligt innan att vi definitivt inte var färdiga för detta :) Det visade vi också :) Med en hel del vind och stekande värme gav vi oss ut i spåret som gick på en äng. Början på Jaggers spår låg bredvid ett stengär med kraftig vind på från andra hållet, detta gjorde att han hade väldigt svårt att få fäste i spåret, han lyckades dock efter en bra tid ta sig fram i rätt riktning. Efter detta vinklads spåret i motvind, här spårade han bra och fortsatte spåra helt okej. Han tog två apporter, och kom in med dem till mig! Helt otroligt, jag som höll på att kladda till det i inlärningen.

Budföringen gick jätte bra! Med en helt ny mottagare samt att vi inte har tränat på det på ett par månader så hade jag inga höga förväntningar. Jagger visste dock precis vad han skulle göra och tempot var super! Sen kom vi fram till lydnaden, som jag förväntade mig mest av. Denna gick helt åt skogen! Han reagerar verkligen på min nervösitet. Det som funkade bäst var apporteringen, som jag började trixa med dagen innan :) Var då 100 % säker på att han inte skulle fatta något och slappnade nog av eftersom att jag inte hade några förväntningar på honom, och han gör det så klockrent :)
Lärde mig dock mycket av denna träning och fick en hel del tips.

I söndags packade jag och jagger in oss i bilen och for ner till revinge för att träna med Marie. Det var verkligen kul att träffa henne, det var ett tag sen sist! Sara med duffy var också med och en vän till henne med sin ursöta malle bebis, med ett humör som hette duga :) Jagger fick sitt första spår som var lagt av någon annan än mig. Det var även längre än han någonsin spårat och innehöll svårigheter som verkligen satte både honom och mig på prov :) Ett par gånger var han tvungen att krypa under taggtråd och en gång korsade det även en hög med sten. Givetvis klarade min lilla älskling av detta också :) Helt otroligt vad han ständigt överraskar mig. Vi tackar så mycket för spåret.

På vägen runt fick jag en massa tips av Marie och Sara. Snacka om att man blir sugen på att börja sätta igång på allvar med träningen nu, bara lite på huset kvar nu...

Tack tjejer för en jätte trevlig dag!
Tog några bilder, jag är ju som sagt ingen bra fotograf så ni får ursäkta bildkvaliteten. Det blev inga bilder på Jagger då någon glömt sitt minneskort *hrmm..* :) och jag glömde min i bilen :)


Jäger spårar


JägerDuffy spårar på gallertrappa, bakom allt det gröna :)


Lovar att skicka bilderna till dig Marie, ska se om jag lyckas ta några imorgon också :)

Nej nu blir det sängen sen ska jag jobba imorgon och sen bär det direkt av till Åhus bk. Ha det bra!


1 kommentar:

  1. Hej!

    Lycka till på Tävlingen, och glöm inte att rapportera hur det gick!
    *håller tummarna*

    SvaraRadera