fredag 19 juni 2009

Glad Midsommar!

Hoppas att alla har en härlig midsommar i det härliga svenska midsommarvädret! Här har det blåst och regnat nästan hela kvällen. Tillhör dock inte de som varit ledsna över detta utan har istället tillbringat kvällen med att vara extremt skadeglad, har jobbat. Dagen började ju med strålande solsken men just när jag skulle sätta mig i bilen och köra till jobbet så öppnade himlen sig. Börjar fundera på om Gud börjar ändra uppfattning om mig och kanske börjar överväga att sluta tycka så illa om mig. :) Jaja jobba fick jag göra till halv 10 ikväll och sen ska jag upp imorgon och jobba kl 7 igen.. förstår ni hur synd jag tycker om mig själv just nu :) nej jag ska inte klaga, tjänar alldeles för MTCKET pengar denna helgen!

På tal om det så har banken varit snäll och köpt en ny bil till mig. Eller en ny gammal bil snarare sagt. Det tackar jag för! Känns som om man nu lever på små rosa moln, har aldrig haft en så fin bil innan! Har heller adrig varit så skuldsatt heller innan :)


Före det härliga övädret idag så var det ju solsken och då passade jag på att tvinga med Peter till brukshundsklubben så att han kunde ta några kort på oss när vi tränade, det gick så där. Några bilder blev det men man kan konstatera att ingen av oss skulle passa jobbet som fotograf. Vi borde nog även haft lite mer tid på oss då allt blev mycket stressigt.

Jagger i fritt följ.

Alla brukar lägga in bilder då hunden hoppar graciöst över ett hinder, sån är inte jag :)

Det finns inget vackrare än en holländare!

Behöver jag säga det igen..?


Hit med den!

Lina, vad menar du? Det ÄR ju en valp :) Nej han växer så det knakar, undrar när det slutar!? Min lilla bäbis är jätte stor nu och får knappt plats i sängen längre, detta är ett enormt problem! :) Planerna för var vi borde vara tränings och tävlingsmässigt har ju gått sådär.. Just nu har vi lagt det där med träning på hyllan ett tag. Jag kommer att flytta tillbaka till Vinnö om ca en månad, då är vår plan att huset ska vara färdigt. Vi har en hel del kvar att göra där så det innebär att vi kommer att få jobba dag och natt, kanske ska lägga till att vi båda jobbar heltid :). När huset är klart kommer jag verkligen ta tag i hundträningen på allvar! Fram tills dess måste all tid läggas på huset. Just det, förutom att vi ska debutera på lydnadsbanan snart då jag anmält oss till en lydnads etta :).

1 kommentar:

  1. Klart det är en valp ;-) Elsa har två syskon som snart ska ut och debutera på tävlingsplan...vad tusan! :-D Jag och Elsan ska också debutera...när Elsa har lärt sig att hålla alla fyra tassarna på jorden. Nästa år eller så alltså ;-)

    Massor av lycka till när ni ger er ut!

    Kram Lina

    SvaraRadera