lördag 7 februari 2009

Heldag på Kristianstad bk

Idag har vi spenderat hela dagen på klubben. Idag stod bland annat årsmöte på schemat men innan dess passade vi på att träna lite. Det blev bland annat ett spår med en vinkel, detta gick sådär. Det blåste mycket idag och och jag vet inte om det blev lite för jobbigt för jagger, i slutetkom han ur och hade svårt för att hitta tillbaka men efter ett tag lyckades vi fortsätta och han fick slutet.

Vi jobbade även en del med lydnaden. Vi tränade lite fotgående och den funkar bara bättre och bättre, dock vill jag påpeka att den innan inte funkade alls så.. Han kan nu sin position men kontakten måste vi jobba på. Gullan lovade att hon skulle hjälpa mig lite på måndag. Har börjat träna lite på att han ska skälla an på mig, detta funkar riktigt bra! Nu ska vi börja träna in positionen där.

Tycker Jagger har växt enormt den sista tiden, både fysiskt och psykiskt. Han har växt ur spårselen nu så nästa månad får det inhandlas en ny.

Då det var klubbmöte idag var där en hel del folk, även sådana som Jagger aldrig träffat innan. Detta verkade inte bekymra honom utan han går rakt fram och hälsar genom att köra huvudet i skrevet och säga "vad är du för någon?", inte ett dugg osäker. Känns som om att han växer mer och mer in i sin "roll".

Fler bilder önskades och då jag är MYCKET dålig på att fotografera så får ni nöja er med lite gamla bilder på min dobermann Felice så länge.

Visst är hon fin? :)
Hittade även lite bilder som togs på Jagger när han precis kommit till oss, snacka om att liten blir stor :) Och vad man längar tills värmen när man ser dessa!

1 kommentar:

  1. Halloj gumman!
    Tack för alla peppande ord, självklart får du låna bilder! Härligt att höra att Jagger ´växer på sig så fint:) Keep up the good work!!

    SvaraRadera