torsdag 10 september 2009

Hemma igen..

Har nu avverkat ännu en resa. I tisdags åkte jag och en vän till Västerås, sveriges mest otrevliga stad?, förlåt om det är någon som råkar bo där men det var iaf det otrevligaste ställe jag varit på! Alla var sura och snäsiga, inte ett enda leende, vi råkade även gå över en cykelväg och fick då höra en rad svordommar! Nej fy de var lika gnälliga som sin dialekt..

Efter en natt på hotell med alltid lika god frukost begav vi oss till Aros congress center där vi satt hela dagen och lyssnade på Stefan Rosén (redog). På schemat stod "Analys av Led- och Muskelrelaterade problem hos hund". Kan säga att jag var ganska trött när jag satte mig på tåget hem igen.

Väl hemma hämtar Peter upp mig vid tåget. Får ett fantastiskt meddelande att då han lämnat av mig vid tåget och skulle köra hem möter han en lastbil som får upp en sten som sedan landar på min motorhuv för att sedan stutsa vidare upp på rutan. 3000 kr i självrisk!! Och jag som ändå var så rik innan... (stor ironi!)

1 kommentar:

  1. Tycker du att V-ås:are är otrevliga så har du aldrig varit i Örebro..
    Allihopa är bara fjollträsk wannabeer..
    ;)
    Du får slänga förbi i värmland nästa gång du är uppåt landet så ska du få träffa trevligt folk ;)

    Ha de gött

    SvaraRadera