söndag 22 februari 2009

Miljöträning i skidbacken :)

Jepp idag bar det av till skidbacken, och givetvis fick Jagger följa med!
Jag, mamma och hennes man tog med Liam så att han fick åka lite nu innan snön försvann. Då jag lovat mig själv att aldrig ställa mig på ett par skidor igen så såg jag istället den stora möjlighetn med att ta med Jagger och ge honom en liten annorlunda miljöträning. Han tyckte det var mycket läskigt i början, alla dessa människor som kom åkandes emot honom i sådan fart! Det tog dock inte alls lång tid innan han började slappna av och började roa sig med annat istället, som att gräva stora hålor i snön (bör jag påpeka att han blev mkt rastlös :)).

Märkte att vi behöver lägga mer fokus på miljöträningen bland människor. Det fanns en del andra hundar i närheten men de brydde han sig inte alls om, trots att de stod och skällde åt honom, men människorna var mycket intressanta. Blir lite turer in till stan nu!

Har inte blivit så mycket träning på sista tiden för oss, den senaste veckan :) Jag har inte mått så bra så vi tog en liten time out. Imorgon drar vi igång igen med en träning med "gänget" ska bli super kul att träna med dem igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar